Het mooie zuiden. - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Katharina Höwer - WaarBenJij.nu Het mooie zuiden. - Reisverslag uit Monaco, Monaco van Katharina Höwer - WaarBenJij.nu

Het mooie zuiden.

Blijf op de hoogte en volg Katharina

14 Juli 2013 | Monaco, Monaco

Oeps! Vergeten te uploaden.. Dus nu toch nog een!

Na een hele week van niks horen zullen jullie wel heel nieuwsgierig zijn wat ik allemaal heb gedaan..

Ik ben vanuit Milaan vertrokken richting Toulon, eerst een overstap in Ventimiglia en toen aangekomen in het Chicag' hostel. Het hostel is helemaal eco friendly en de eigenaar heeft alles zelf gebouwd. Van de receptie tot aan de bedden..

De eerste avond meteen 3 meiden uit de States ontmoet en die dag erop samen met ze naar de dagelijkse markt geweest. Ze hadden er vanalles, van kleding tot vis en fruit. Daarna de veerboot naar Cap ...... Gepakt en besloten om via de hitchhiking route naar de andere kant van het schiereiland te komen. Uiteindelijk een groot succes want er waren daar amper toeristen te bekennen.

Het beviel me zo goed hier in Toulon, heel het sfeertje, de zee en de zon. Dus had ik besloten om nog 2 nachten langer te blijven. Dus lekker heel de dag op het strand gelegen en lui gedaan. De dag daarop hield ongeveer hetzelfde in..

Maar toen, toen kwam het moment, ik was toevallig met m'n moeke aant skypen en liep boven naar de kamer toe. En toen begon er ineens iemand Nedelands te praten, maar wilde hem eerst niet geloven. Maar ze kwamen toch echt uit België! De eerste keer Nederlands spreken na 2 weken alleen engels, das best weirdd. Dus samen met de 3 Vlaamse musketiers een hapje gaan eten in het restaurant naast het hostel. En toen besloten om gewoon lekker op het strand te gaan zitten die avond/nacht. Heerlijk!

De volgende dag was het duidelijk weer tijd voor een chill dag, dus eigenlijk hebben we niks anders gedaan als heel de dag voor het hostel chillen. Wat absoluut niet verkeerd was!

Michael, Wesley en Tom (de 3 musketiers) hadden me uitgenodigd om nog 5 dagen met hun mee te gaan naar Nice. En omdat het me zo goed beviel met de chillste mensen ever, heb ik natuurlijk ja gezegd! In Nice sliepen we in een hostel niet ver van het station en ook helemaal niet ver van een Carefour, perfect dus! Na alle tassen neergelegd te hebben lekker op het kleine terrasje gaan zitten op de 1e verdieping van het hostel. Daar kwamen me nog 3 Vlaamse ladies tegen en ook nog eens 2 ladies uit Den Haag! Dus dan kun je zelf ook wel raden dat we die avond een ziek feestje hadden op het strand (dit keer on Nice) met zo veel mogelijk mensen die mee wilden vanuit het hostel. Multiculturele feesten, love it!

De volgende ochtend op tijd opgestaan en weer met de grote groep van Hollandstaligen naar een schiereiland vertrokken just buiten het centrum van Nice, zon 30 min met de bus, maar wat een heerlijk plekje!