Lange treinrit en LA DOLCE VITA. - Reisverslag uit Rome, Italië van Katharina Höwer - WaarBenJij.nu Lange treinrit en LA DOLCE VITA. - Reisverslag uit Rome, Italië van Katharina Höwer - WaarBenJij.nu

Lange treinrit en LA DOLCE VITA.

Blijf op de hoogte en volg Katharina

30 Juni 2013 | Italië, Rome

Na gisteren van half 9 tot kwart voor 10 bezig zijn geweest met reizen, eindelijk aangekomen in Rome!

We werden hartelijk ontvangen in het hostel en kregen een mooie kamer met douche, maar omdat ik deze nacht later bijgeboekt heb moesten we helaas deze morgen weer verkassen..maar de kamer is net zo goed! Er zit een toilet, wasbak en ook weer een regendouche in!

Vanmorgen om half 8 opgestaan, ontbeten in het hostel en daarna een kaartje gekocht voor het OV, €6,- voor een hele dag reizen. Dus toen maar meteen besloten om richting het Vaticaan te gaan, net als de rest van Rome... Er stond letterlijk een rij van 3km voor het Vaticaanse Museum. Dus besloten om een kijkje te nemen op het Sint Pieter plein, heel groot en mooi!

Daarna liepen we weer richting de metro om naar de Trevi fontein te gaan, ik was heeeeelemaal blij met mijn zitplekje in de metro tot er ineens een dikke Latino met zon gaatjesshirt aankomt en voor mijn neus gaat staan. Ik keek echt voor me en het enige wat ik zag waren 2 tepels die me aankeken over het randje van haar bh.. Pfoe, wat duurde die reis lang! Eindelijk aangekomen bij het metrostation meteen richting de Trevi fontein gelopen en daar weer al de toeristen tegen gekomen, maar natuurlijk wel ieder een muntje gedoneerd. Hij was groter dan dat ik me in werkelijkheid voor kon stellen en vroeg me echt af of die mensen vroeger geen leven hadden.

Toen kwamen de geweldige beelden van Asterix en Obelix we omhoog, dussss.. Was het tijd voor een bezoekje aan het Colloseum! We zijn niet naar binnen geweest, omdat we op internet hadden gelezen dat ze zich erg opgelicht voelden, dus toen maar het geld uitgegeven bij het Forum Romanum. Een heeeele grote archeologische plek waar vroeger een markt was (en waarschijnlijk nog wel wat meer, want zo groot is de markt in DB niet eens. Laat staan de brabanthallen....) dus daar hebben we ons goed vermaakt met alle mooie pareltjes uit de oudheid.

We waren nog lang niet uitgekeken dus besloten we er een bezoekje aan de Castel Sant Angelo aan te plakken. Maar voor da was het tijd voor PIZZZAAAAAAAA!! Heel grappig in NL bestel je een pizza en je krijgt een hele, hier bestel je een pizza en het gaat per 100 gram! Onderweg naar het Castel dus lekker Pizza gegeten en toen kwamen we een geweldig mooi gebouw tegen! Het leek wel een stadhuis, maar dan op een eiland als Mallorca.. Het hete Palazzo Di Giustizia. Wat dus uit mijn hoofd letterlijk huis of paleis van Justitie betekend.. Daarna verdergelopen naar de Castel en daar een tijdje rondgelopen. Toen besloten om even terug te gaan naar het Hostel om even onze camera's en lichamen aan de stroom te leggen voor nieuwe energie.

En waar krijg je die beter als bij de MAC? Inderdaad, nergens. Nou en daar echt, zag je de raaaarste dingen. Allemaal nonnekes en een man die eerst het vlees van z'n hamburger at en vervolgens al zijn frietjes er een voor een op elkaar oplegte, als eend ander kaarthuis... En jullie dachten dat ik autistisch was......?

Na ons romantische etentje hebben we besloten om een bezoek te brengen aan de Spaanse trappen die we niet Konden vinden, maar wel een heel hoop ander moois. Op elke hoek van de straat waar je ook kijkt zie je wel iets, het is net een levensgroot museum.. Het mooiste wat we onderweg zijn tegen gekomen is toch echt wel het Monumento Vittorio Emanuale.. Helemaal gebouwd van witte stenen met binnen in een museum over de eenwording van Italië. Daarna verder gelopen en daar het bekende beeld van De Mond van de waarheid gezien, helaas achter slot en grendel, maar dat maakt het niet minder cool! Vanuit het beeld doorgelopen langs Circo Massimo waar een of ander Hippie bijeenkomst aan de gang was.. Iedereen was op trommels aan het slaan en raar aan het dansen. Toen lekker de metro naar hier gepakt, dan is het zo tijd voor een douche en een lekker tukkie!

Morgen weer een dag,

Sweet dreamss!

  • 30 Juni 2013 - 22:07

    Danique:

    Ken dat verhaal ergens van.. net alsof ik erbij was. Mooi geschrevennn lathjeee! Slaaplkkrrrr.

  • 30 Juni 2013 - 22:08

    Danique:

    KATHJE****

  • 30 Juni 2013 - 22:13

    Marjo:

    Zo jullie hebben lekker veel gedaan op één dag, ik word er al moe van als ik het lees. En dat bij die temperaturen! Slaap lekker en maak er morgen nog een mooie dag van. Liefs, mama

  • 30 Juni 2013 - 23:38

    Dit Maliepaard:

    Leuk reis verslag,

    Morgen hopelijk weer zo'n fijne dag ,wij verheugen ons al weer op de foto's !
    Slaap lekker !!
    Liefs Oma !

  • 01 Juli 2013 - 07:21

    Marja Hamels:

    Iedere dag weer heel leuk om jullie belevenissen en jullie fotos tezien en te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Rome

INTERRAIL!

Mijn Interrail trip door Europa!

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2013

Belgiqueee

18 Juli 2013

Parijs

14 Juli 2013

Het mooie zuiden.

05 Juli 2013

"In het midden van de vlakte"

03 Juli 2013

Canada <3 Holland!
Katharina

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 7382

Voorgaande reizen:

26 Juni 2013 - 20 Juli 2013

INTERRAIL!

13 Oktober 2012 - 16 December 2012

Gdansk.

Landen bezocht: